Weer 4 dagen verder sinds de laatste update en 3 dagen vol met bouw activiteiten in de hal. Donderdag was de 2e dag van het Kènderwaogeslouwe waar we met een ploeg van 6 bouwers bij aanwezig waren. Wederom een drukke en informatieve dag voor de kinderen met een kort bezoek van Prins Jan d’n Derde.





Vrijdag avond hebben we iets nieuws gedaan, we hebben een Vérf en Plék avond georganiseerd voor alle leden van onze vereniging die normaliter niet meebouwen. We hoopte op een kleine opkomst omdat dit de eerste keer was. Uiteindelijk waren er 26 leden aanwezig wat voor ons een geweldige opkomt is geweest. 1 van onze coördinatoren Peter heeft deze avond zelfs een naam gegeven waaronder we het de komende jaren zeker een vervolg gaan geven: “3 Weékskes vuraf”














Het was een zeer gezellige avond maar ook een hele productieve avond! Bijna de gehele wagen is in de basislaag van kleur gezet zodat we de komende weken kunnen spenderen aan alle details.
Zaterdagochtend waren we alweer in de hal, Het artistiek team moest even goed inventariseren waar ze konden beginnen want er kan nu ineens heel veel gedaan worden qua kleur. Zoë is begonnen met het spreukbord voor voorop de trekker, Daniëlle heeft zich verder druk gemaakt om de kleur oranje, overal waar oranje op de wagen aanwezig is, heeft ze een schaduw op aangebracht. Koosje heeft alle groen oranje rotsen voorzien van een lichte omlijning zodat de kleuren er straks goed van afspringen




Hydrauliek techneuten Hendri en Joop hebben de mast omhoog gekregen! Puik werk mannen! Ze kunnen nu verder met het definitief maken van alle aansluitingen en aansturingen. Na de Carnaval gaan we dit allemaal defitief een plek en montage geven, maar dat is nu bijna niet mogelijk doordat de wagen zo dicht gebouwd is.


Buurman en Buurman hebben, met name Marcel, een krappe klus moeten doen onder de trekker, een van de beugels van de radiator en radiator vin was afgebroken waardoor de vin aanliep. Het betrof wat kruip, stunt en vliegwerk, maar het is gelukt.




Ook hebben ze de trekstang van de techniekaanhangerbusconstructie voorzien van een neuswiel zodat deze makkelijker te manouvreren is als de ondersteuningswielen eronder uit zijn. Voorzien van een verse laag verf is ook dit weer een stuk van de wagen wat klaar is voor de opstoet.
De opbouw van de wagen komt dit jaar ongeveer 1 meter voor het chassis uit, en daar schuiven dan ook nog de trein en het vliegtuig iets over heen. De huidige trekstang is ongeveer 1.8 meter lang, wat echt te kort zou zijn om de bochten fatsoenlijk te kunnen nemen. Onder het motto “Go big or go home” hebben Buurman en Buurman een nieuwe trekstang gemaakt van iets meer dan 4 meter lang. Dit geeft ons de mogelijkheid om elke bocht fatsoenlijk te nemen zonder dat we de wagen beschadigen. Vanwege ons meesturend onderstel kunnen we nog steeds de meest krappe bochten van de route met gemak maken.








Maandag avond weer verder!