Vanavond weer een klus en reparatie avond. Er is een bouwkar gerepareerd die totaal door zijn hoeven was gezakt. Het bleek een duister klusje wat om flinke verlichting vroeg, maar resultaat telt!.

Andere zijn bezig geweest om onze nieuwe hefmast tijdelijk aan te sluiten op een hydro pomp op de wagen, want we wisten nog niet of de mast het doet ja of nee. Na 22 verloop stukken, 8 keer vloeken en 2 keer hydrauliek olie bijvullen ging de mast eindelijk omhoog:). Maar eenmaal op zijn hoogte punt kwam de mast niet meer naar beneden. Alle meet apparatuur, parate kennis en slagijzers werden tevoorschijn gehaald om de mast weer naar beneden te krijgen. Na een half uur had 1 van de bouwers het eindelijk gevonden…. Het was een test opstelling op een bestaande pomp die voor een andere cilinder bedoelt is en daar aangesloten zit op controle schakelaars…. deze stonden nog ingeschakeld waardoor de mast niet kon zakken. schakelaars omzeilt en….. hij zakte weer. De definitieve pomp voor de mast moet nog ingebouwd worden en zal dan ook voorzien worden van zijn eigen regelaars en schakelaars.
Toen de mast geheel uitgeschoven stond hebben we wat metingen verricht en kunnen concluderen dat we maximaal 862 cm hoogte kunnen halen met onze bouwwerken.

